SMENA ZA ANU BRNABIĆ ZBOG SRAMNE IZJAVE O KOSOVU
Premijerka Srbije Ana Brnabić je nedavno u intervjuu za nemački dnevni list Velt izrekla niz nebuloznih, kontradiktornih i opskurnih izjava ali je i sramno konstatovala da je “ Kosovo bilo Srbija” zbog čega je dužna odmah da podnese ostavku ili bude smenjena.
“Kosovo je bilo Srbija. Tačka. Sada moramo naći kompromis. Srbija nikada neće priznati nezavisno Kosovo. To ne bi bio kompromis. A kada bismo i dalje insistirali da Kosovo pripada Srbiji, kompromis ne bi bio moguć”, istakla je Brnabić. Iz ove gomile izrečenih nebuloza i nelogičnosti ipak veoma jasno provejava da je aktuelna buržoaska pro-imperijalistička vlast u Srbiji spremna na “kompromis” oko Kosova.
Svaka saglasnost da marionetski separatistički pro-imperijalistički režim u Prištini ima svog predstavnika u Ujedinjenim nacijama ili da lažna država Kosovo na međunarodnoj sceni nastupa kao prihvaćen subjekat predstavljala bi izdaju i skrnavljenje teritorijalnog integriteta Srbije. Potpuno je jasno da zapadni imperijalizam, koji je okupirao južnu srpsku pokrajinu, insistira da Srbija prizna “nezavisno Kosovo” i da nikakvi pregovori i “kompromisi” , u kojima zdušno učestvuje buržoaski pro-imperijalistički režim Aleksandra Vučića neće doneti nikakvo dobro Srbiji i našem narodu.
Stoga odmah treba prekinuti pregovore sa albanskim separatistima u Prištini pod pokroviteljstvom imperijalističke tamnice naroda Evropske unije i zatražiti odlazak okupatorskih trupa NATO sa Kosova i Metohije i povratak te pokrajine matici Srbiji. Ana Brnabić je dužna da zbog svoje sramne izdaje odmah podnese ostavku a ako odbije da hitno bude smenjena.
PREUZIMANJE NIŠKOG AERODROMA USTUPAK STRANOM KAPITALU
Odbornici Skupštine grada Niša usvojli su odluku da se aerodrom “Konstantin Veliki” ustupi Republici Srbiji, i ne postoji nikakava sumnja da je ta odluka doneta isključivo kako bi se francuskoj kompaniji Vinči, koncesionaru beogradskog aerodroma, omogućio još veći profit.
Potpuno je izvesno da je francuski kapitalistički koncesionar zahtevao od Vlade Srbije da preuzme niški aerodrom kako bi se sprečila mogućnost da bude konkurencija Aerodromu “Nikola Tesla” u Beogradu koji je potpuno nepotrebno i budzašto dat Vinčiju u koncesiju. Odluka da se niški aerodrom preda državi je uperena protiv interesa tog preduzeća, putnika i građana Srbije. Postoji opravdana sumnja da će aktuelna vlast koja je aerodrom u Surčinu dala u koncesiju, činiti sve da niški aerodrom ne zasmeta interesima Vičija, iste one firme kojoj je u ekonomskom smislu potpuno neracionalno ustupio na upravljanje u narednih 25 godina Aerodrom “Nikola Tesla” koji posluje profitabilno.
Kako koncesija Aerodroma “Nikola Tesla”, tako i preuzimanje Aerodroma “Konstantnin Veliki” kao ustupak Vinčiju, jasno demonstrira da je buržoaskom pro-imperijalističkom režimu Aleksandra Vučića prioritet služenje interesima krupnog kapitalA a ne građanima Srbije.
Vlada Srbije hitno mora da ukine odluku o davanju Aerodroma “Nikola Tesla” u koncesiju stranom kapitalu i omogući mu da posluje kao državno preduzeće koje ostvaruje profit i puni budžet Srbije. što je i bio slučaj do njegove besmislene predaje u ruke koncesionara. Aerodrom “Nikola Tesla” i Aerodrom “Konstantin Veliki” nikako ne smeju da budu konkurencija jedan drugom već da se međusobno nadopunjuju i rade u javnom interesu. Zadatak tih preduzeća treba da bude što bolji poslovni rezultat, kvalitetan prevoz što većeg broja putnika, I punjenje državne kase. Osnovni preduslov za to je raskidanje ekonomski neopravdane koncesije sa Vinčijem.
MAKEDONIJA U RALJAMA GRČKOG BURŽOASKOG HEGEMONIZMA
Potpisivanje sporazuma o novom imenu bivše jugoslovenske republike Makedonije, koja bi trebalo da se zove” Severna Makedonija” predstavlja drsku težnju grčke buržoazije da nametne ime Makedoniji koje njoj odgovara i kakvo ona smatra da treba da bude.
Zahtevi vlade Aleksisa Ciprasa predstavljaju grubo mešanje u unutrašnje stvari makedonskog naroda, dok pristanak na promenu imena od strane vlade Zorana Zaeva izdaju makedonskih nacionalnih interesa. Drski nasrtaji grčke buržoazije dešavali su se i ranije, ali je makedonski narod od njih adekvatno i efikasno bio zaštićen u periodu 1945.-1990. godine dok je Socijalistička Republika Makedonija bila federalna jedinica u okviru Socijalističke Federativne Republike Jugoslavije. Nakon što je zapadni imperijalizam razbio SFRJ, zarad svojih hegemonističkih interesa, a u Makedoniji vlast preuzeli antijugoslovenski i proimperijalistički orijentisani buržoaski nacional-separatisti koji su otcepili Makedoniju od Jugoslavije, te zaštite više nema i makedonoski narod je prepušten na milost i nemilost hirovima grčkog nacional-šovinizma. Koristeći svoj povlašćeni položaj, odnosno članstvo u imperijalističkim tvorevinama, NATO i Evropskoj uniji, grčka vladajuća buržaozija podgreva nacional-šovinističke strasti u Grčkoj shodno svojim političkim interesima. To rade sve političke partije izuzev Komunističke partije Grćke (KKE) koja se u konkretnom slučaju protivi bilo kakvom nametanju nepravednih rešenja.
Sa druge strane, veliku prepreku za zaštitu makedonskih nacionalnih interesa predstavlja antijugoslovenska i pro-imperijalistička politika vodećih makedonskih buržoaskih partija, u prvom redu VMRO-DPMNE i Socijaldemokratskog saveza Makedonije, okrenute prema pristupanju imperijalističkim tvorevinama poput EU i NATO. Radni narod Makedonije treba da digne svoj glas protiv kapitalističke restauracije, težnji da Makedonija pristupi NATO i EU i zajedno sa svim drugim radnim ljudima Balkana zatraži odlazak NATO trupa iz regiona. Obnova socijalizma i federativne Jugoslavije, koju bi na dobrovoljnoj bazi sačinjavalo šest naroda i njihovih republika, jedino je istinsko rešenje u okviru koga Makedoniji niko ne bi mogao da nameće kako treba da se zove i bila bi u potpunosti zaštićena od bilo čijih nacional-šovinističkih nasrtaja.
SOLIDARNOST SA FRANCUSKIM ŽELEZNIČARIMA
Radnici francuskih železnica vode već duže vreme bespoštednu borbu protiv “reformi” predsednika Francuske Emanuela Makrona koji u okviru njih želi da privatizuje železnicu zbog njene navodne “nerentabilnosti”.
Makron napada i osnovna radnička i sindikalna prava pa se tako zalaže za ukidanje ugovora na neodređeno vreme kako bi omogućio privatnim poslodavcima da lakše otpuštaju radnike i zgrću veće profitne stope. Radnici državnog transportnog preduzeća, SNCF, predvođeni Generalnom konfederacijom rada (CGT) danima već demonstriraju ulicama Pariza i pružaju herojski otpor drskim nasrtajima krupnog kapitala čiji je Makron naijstaknutiji eksponent i sluga.
Sasvim je jasno da je borba železničara pod rukovodstvom CGT ( vodi se pod parolom “Nema odstupanja! Jedinstveno!”) pravedna i pobeda nad Makronom, to jest sprečavanje privatizacije železnice, predstavljalo bi podstrek za sve klasno svesne radnike širom Evrope i sveta, pa tako i Srbije koji se suprotstavljaju brojnim “reformama” buržoazije kako bi se teret svetske ekonomske krize prebacio na pleća radničke klase, a krupnom kapitalu koji ju je stvorio omogućile što veće profitne stope.
SLOBODA ZA OLEGA KORŽANA
Vlasti Moldavske Pridnjestrovske Republike 6. juna uhapsile su Olega Koržana, lidera Komunističke partije Pridnjestrovlja i sekretara Saveza komunističkih partija –KPSS pod izmišljenom optužbom da je fizički nasrnuo na policajca.
Pre hapđenja predsednika Komunističke partije Pridnjestrovlja i poslanika Skupštine Moldavske Republike Pridnjestrovlje privedeno je, takođe pod lažnim optužbama, nekoliko članova te partije.
Povodom hapšenja komunista u Pridnjestrovlju, Genadij Zjuganov predsednik Komunističke partije Ruske Federacije i predsednik SKP-KPSS izjavio je da se vlasti Pridnjestrovlja koje se izdaju za “demokratske” na brutalan način obračunavaju sa opozicinim komunističkim snagama a sve u clju zaštite interesa buržoaske oligarhije. Zjuganov je oštro osudio ponašanje pridnjestrovskih vlasti i zatražio da Koržan i drugi članovi Komunističke partije Pridnjestrovlja odmah budu pušteni na slobodu.
Čitaj Glasnik, ruši kapitalizam, stupi u redove SKOJ-a!