NEDELJNI PREGLED VESTI IZ ZEMLJE I SVETA SA KLASNIH POZICIJA – 19.12.2018.

BUSPLUS I GRADSKA VLAST KRIVI ZA GUŽVE

U poslednjih mesec dana korisnici gradskog javnog saobraćaja u Beogradu suočavaju se sa velikim gužvama na stanicama i vozilima, čak i van “špica”, zbog čega su opravdano ogorčeni.

Reč je o klasičnom nemaru,nesposobnosti i bezobrazluku buržoaskih gradskih vlasti i od njih postavljenih nadležnih u GSP “Beograd” ali i o težnji da se još više linija nego što je to sada slučaj  prepusti privatnim prevoznicima.

Da je situacija i razlozi zbog čega se sve to dešava baš onakva kakvom je predstavlja redakcija Glasnika potvrđuju i tvrdnje predstavnika SOS sindikata u Gradskom saobraćajnom preduzeću “Beograd”. – Pravi uzrok sve većeg nezadovoljstva građana i sve lošije realizacije reda vožnje jeste prvenstveno nedostatak vozača – ukazali su predstavnici tog sindikata  potkrepljujući to podacima o ostvarenom broju polazaka. Na taj način su demantovali neistinite tvrdnje predstavnika buržoaske gradske vlasti da problemi nastaju zbog “gužvi i smanjena protočnosti saobraćaja”. 

Iz SOS sindikata su ocenili da su primedbe sugrađana na neredovnost, kašnjenja i izostajanja polazaka vozila javnog gradskog prevoza, posebno na autobuskim linijama, potpuno opravdane. – Dešava se da samo u jednom saobraćajnom pogonu GSP-a dnevno bude redukovano i do 15 smena vozača usled nedostatka ljudstva, što automatski znači isto toliko manji broj vozila GSP-a na ulicama grada. Kada na to uzmemo u obzir sve učestalije kvarove i otkaze usled tehničkih razloga, a veće i sistemski planirane nabavke novih vozila u prethodnim godinama nije bilo, nemoguće je postići da se red vožnje ostvari, zbog čega trpi veliki broj građana glavnog grada. To pokazuju zvanične statistike Sekretarijata za javni prevoz i GSP „Beograd“, pa je tako realizacija reda vožnje u pogledu broja ostvarenih polazaka na pojedinim linijama GSP-a jedva 85 odsto, što znači da se 15 odsto od ukupnog broja planiranih polazaka uopšte ne ostvari, nekada i po više polazaka jedni za drugim  – ističu u SOS sindikatu. Oni dodaju da vozila GSP-a izlaze u saobraćaj sa raznim nedostacima koji su vidljivi i prosečnom građaninu koji koristi prevoz. Od kvarova kao što su neispravnost stignalizacije, nedostatak opreme za bezbednost saobraćaja, gotovo nijedno vozilo u GSP ne poseduje sigurnosni trougao, dešavaju se i ozbiljniji kvarovi i nedostaci ali se i pored toga vozila upućuju u saobraćaj kako bi se zadovoljila forma.

 U SOS sindikatu objašnjavaju da vozači i dalje naputaju GSP, da ih je ove godine otišlo tačno 170 a da se na desetine njih priprema za odlazak u inostranstvo, a sve to zbog uslova rada koji se nisu nimalo poboljšali. Naime, vozači GSP „Beograd“ i dalje rade i po šest dana u nedelji,  neretko se dešava da se vreme nedeljnog odmora koje je po zakonu propisano, ne poštuje, kao i da ne mogu da koriste svoju pauzu od pet minuta na terminusima, zbog redova vožnji koji ne prate realnu saobraćajnu sliku, zbog čega može biti ugrožena i bezbednost putnika i svih učesnika u saobraćaju, odnosno veći su izgledi za nastanak saobraćajne nezgode.

Potpuno je jasno da je jedan od osnovnih razloga zbog koga GSP ne nabavlja nova vozila, ne održava valjano postojeći vozni park a vozači imaju mizerna primanja zbog čega pored očajnih uslova rada napuštaju preduzeće nedostatak finansijskih sredstava jer znatan deo novca dobijen od naplaćenih karata sebi prisvaja privatna kompanija Apeks. Reč je o kompaniji kojoj je prethodna buržoaska gradska vlast ( a to joj bespotrebno toleriše i aktuelna) omogućila da na osnovu implementacije Bus plus sistema za naplatu karata prisvaja deo profita koji inače ne stvara. Na taj način je potpuni parazit Apeks inkasirao milione evra koji umesto da idu u kasu GSP “Beograd” iz koje bi se kupovala nova vozila,  održavala postojeća a vozačima davale pristojne plate, odlaze u džepove predstavnika krupnog kapitala.

Stoga je potrebno odmah raskinuti štetni ugovor sa Apeksom, smeniti nesposobno rukvodstvo GSP”Beograd” koje predvode kadrovi buržoaskih stranaka na vlasti, ukinuti plaćanje karata na taj način što bi se gradski saobraćaj finansirao iz poreza nametnutog  stranim i domaćim privatnim kompanijama ekstra porfiterima. Besplatan saobraćaj postoji u mnogim gradovima sveta pa tako može i u Beogradu. Jedan od preduslova za saniranje katastrofalne situacije u gradskom saobraćaju je i ukidanje svih privatnih prevoznika koji takođe uzimaju profit eksploatacijom tuđeg rada, koji bi inače završio u kasi GSP “Beograd”. Naravno,  svi vozači privatnih prevoznika bi nakon ukidanja tih linija morali da budu primljeni na posao u GSP “Beograd”. Na taj način i uz dizanje plata bi se rešio problem nedostatka šofera sa kojim se preduzeće sada suočava.

SRAMNA IZJAVA PATRIJARHA IRINEJA

Iako kao crkveno lice na to apsolutno nema pravo, bestidno zloupotrebljavajući poziciju na kojoj se nalazi i vređajući ideale svih vernika republikanaca,  Patrijarh Srpske pravoslavne crkve Irinej  zatražio je povratak monarhije.

On je tu reakcionarnu konstataciju izneo na crkvenoj službi povodom slave porodice Karađorđević  u Dvorskoj kapeli na Dedinju.  Njegove sramnu izjavu prokomentarisao je za list Danas drug Aleksandar Đenić, prvi sekretar Saveza komunističke omladine Jugoslavije (SKOJ).

“Izjava patrijarha Irineja je potpuno skandalozna i predstavlja mešanje u politička pitanja a poznato je da je svim zakonskim rešenjima crkva odvojena od države i verski poglavar ovakve stvari nema pravo da komentariše. Takođe, svojom izjavom je podržao nedemokratski oblik vladavine kakva je monarhija. Time se svrstao na stranu antinarodne reakcije. Patrijarhu bi bilo bolje da čuva uspomenu na najveće sinove i patriote Srpske pravoslavne crkve, sveštenike koji su za vreme Drugog svetskog rata pripadali partizanskom antifašističkom pokretu poput Vlade Zečevića, Milana Smiljanića i mnogih drugih boraca za istinske hrišćanske ideale pravde, jednakosti i slobode umesto što se zalaže za prevaziđeni oblik vladavine poput monarhije”  – zaključio je drug Đenić.

UMRO PESNIK I BORAC VELIKOG SRCA

Osnivač i gitarista legendarne kombat rok grupe Banda Bassotti iz Rima, drug Anđelo Konti – Sigaro preminuo je u svojoj 62 godini u utorak 11. decembra od posledica kancera od koga je bolovao.

Sigaro je bio dugogodišnji pripadnik italijanskog redskin i komunističkog pokreta. Na levičarskoj oi, pank i ska sceni aktivan je od početka 80tih godina prošlog veka. Sa svojim drugovima građevinskim radnicima osniva političko-muzički redskin kolektiv Banda Bassotti 1987. godine. Banda Bassotti prerasta u bend i 1991. godine snima svoj prvi album. Sigaro postaje kompozitor i jedna od glavnih karika tog muzičkog sastava. Banda Bassotti predvođeni Sigarom bivaju prvi deklarisani marksističko-lenjinistički bend na svetskoj red skinhed sceni a sa vremenom najznačajniji i najpopularniji.

Kada su u maju prošle godine radnici italijanske fabrike “Falk ist” u Knjaževcu zbog teških uslova rada i niskih primanja organizovali štrajk Sigaro i ostali članovi Banda Bassotti su se solidarisali sa njima putem dirljivog video spota u kojem su im izrazili podršku ali takođe i sa svim ostalim radnicima u Srbiji eksploatisanim od strane italijanskog krupnog kapitala.

Redakcija Glasnika izražava najiskrenije saučešće porodici, bendu Banda Bassotti, italijanskoj red skinhed sceni, komunističkom i radničkom pokretu te zemlje zbog smrti druga Sigara. Smrt nam ga je mučki i podlo istrgla iz naših redova ali njegovo ime će živeti večno a Sigaro će biti upamćen među generacijama proletera kao veliki borac i pesnik!

Slava drugu Anđelu Kontiju – Sigaru!

   FRANJO TUĐMAN IZDAJNIK, PETOKOLONAŠ I ZLOČINAC 

     Spomenik izdajniku hrvatskog naroda i Jugoslavije Franji Tuđmanu otkriven je u centru Zagreba, na 19. godišnjicu njegove smrti, na manifestaciji kojoj su prisustvovali čelnici buržoaske proimperijalističke vlasti predsednica Hrvatske Kolinda Grabar Kitarović, premijer Andrej Plenković i predsednik Sabora Gordan Jandroković.

Postavljanje još jednog u nizu spomenika Franji Tuđmanu predstavlja uvredu za sve istinske antifašiste i rodoljube u Hrvatskoj. Tuđman je bio pripadnik disidentskog antikomunističkog i nacionalističkog Maspoka u Hrvatskoj tokom perioda SFRJ koji su narodne vlasti uspešno ugušile. Na žalost ono što mu nije uspelo tada pošlo mu je za rukom početkom 90-tih kada je nakon grozomorne izdaje Mihaila Gorbačova u Sovjetskom Savezu došlo do privremenog sloma socijalističkih zemalja u Istočnoj Evropi što je Tuđman sa svojim pristalicama iskoristio za osnivanje nacional-šovinističke  Hrvatske demokratske zajednice i osvajanje vlasti. Epilog njegove zločinačke i izdajničke vladavine je petokolonaško separatističko delovanje, izazivanje krvavog bratoubilačkog rata, ubijanje i proterivanje srpskog življa i teror nad istinskim hrvatskim antifašistima i jugoslovenskim rodoljubima, rehabilitacija ustaštva i rušenje spomenika iz perioda slavne Narodnooslobodilačke borbe u Drugom svetskom ratu. Ništa od svojih zločinačkih zlodela Franjo Tuđman  ne bi uspeo da ostvari da nije bio verni i ponizni petokolonaški sluga zapadnog imperijalizma. Svojom izjadničkom, separatističkom i proimperijalističkom politikom suprotnoj interesima svog naroda Tuđman je Hrvatsku doveo u ponižavajući kolonijalni položaj u odnosu na  imperijalističke gazde iz Vašingtona i Brisela.

Tuđmanove pristalice treba da znaju da ništa ne može zaustaviti točak istorije niti izvršiti njenu reviziju. Kako su komunisti i rodoljubi na ovim prostorima pobedili fašizam u veličanstvenoj Narodnooslobodilačkoj borbi hrvatski komunisti i antifašisti će neizostavno da pobede nacionalšovinistički i proimperijalistički režim te da spomenike Tuđmanu i sličnima nakon toga pošalju tamo gde im je i mesto, na smetlište istorije.

18. DECEMBAR DAN MIGRANATA

SVETSKA FEDERACIJA DEMOKRATSKE OMLADINE (WFDY) izražava solidarnost sa svima onima koji su prisiljeni da napuste svoju zemlju i garantuje svim tim ljudima da će nastaviti borbu za bolju budućnost sa planom i dostojanstvom za sve ljude.

Prisiljene migracije ljudi u potrazi za dostojanstvenim i boljim životom su fenomen prouzrokovan prevelikim siromaštvom, eksploatacijom i socijalnim nejednakostima. Pored pokušaja od strane vladajućih klasa da objasne fenomen migracija na različite načine, prava činjenica jeste eksploatacija naroda preko imperijalizama. Sistem koji prouzrokuje glad, nezaposlenost, rat i destrukciju, sa jedinim ciljem da služi interesima imperijalističkih sila.

Ekonomski i socijalni uslovi koji teraju ljude da postanu migranti i pobegnu iz svoje zemlje, prave od njih lake mete za one koji zapošljavaju. Migranti su jedna od najugroženijih grupacija radnika u društvu i često ih iskorišćavaju i eksploatišu kao jeftinu radnu snagu. Kao dodatak, migranti su izloženi rasističkim napadima koji su opet uzrok nejednakosti naroda države u kojoj se migranti nalaze. Jedinstvo i internacionalizam su naša oružja u ovoj bitki.

Zajedno ćemo bolje i jače pružiti borbu ovom sistemu koji nameće strah, siromaštvo, nepravdu i socijalnu nejednakost. Samo jedinstvom i zajedničkim snagama možemo se boriti protiv imperijalizma dok ga kao sistem ne svrgnemo.

Čitaj Glasnik, ruši kapitalizam, stupi u redove SKOJ-a!

Pratite nas na:

Facebook
Twitter
YouTube

NAJNOVIJE:

ODRŽAN SEDMI ANTIFAŠISTIČKI KAMP SAOPŠTENJE WFDY POVODOM SITUACIJE U KAŠMIRU ZAVRŠEN CENA SKUP U BEOGRADU CENA SKUP U BEOGRADU SKOJ NA 15. SKUPU KOMUNISTIČKIH OMLADINA EVROPE

CENA SKUP U BEOGRADU